Forsendelse TIL UK

More
5 years 2 months ago #34856 by abandholm
Forsendelse TIL UK was created by abandholm
Nogen af jer må have erfaring med dette: At sælge en flaske fra samlingen til en udlænding, og få den sendt...

En brite vil købe en af mine flasker, som han har set på Whiskybase. Han har foreslået at vi bruger deres handelsplatform, og det virker som en god idé, men det kræver at jeg kan sende flasken forsikret, for i deres system, kan køberen afvise modtagelse ved beskadigelse, og så kommer pakken retur til mig, og jeg må slås med transportøren om erstatning.

  • PostDK tilbyder en erstatning på under 200 kr => dur ikke
  • GLS tilbyder en erstatning på op til 4500 kr som jeg kan acceptere selv om den aftalte pris er højere. MEN jeg har lige set, at de ikke tillader forsendelsen af alkohol. Altså vil en forsikring ikke være meget værd ;-)
  • Jeg har tidligere kigget på UPS, men det er ret kostbart, så jeg gik ikke videre


Hvad vil I foreslå?

mvh Anders

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 2 months ago #34857 by BH
Replied by BH on topic Forsendelse TIL UK
Jeg har for nyligt sendt et par flasker til SWA i Edinburgh.
Jeg sendte med DHL, og jeg forsikrede forsendelsen for 50.000,- DKK
Det kostede 500,- DKK for at forsikre for 50.000,- Derudover kostede forsendelsen 1.000,- DKK.
Så var den dog fremme på 18 timer.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 2 months ago #34858 by abandholm
Replied by abandholm on topic Forsendelse TIL UK
Tak! Jeg vil nu kigge på både DHL og gen-kigge på UPS, nu da du har givet mig en pejling på prisen - jeg droppede nemlig UPS pga af prisen...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.188 seconds