Salg af fade på Glenglassaugh

More
9 years 3 months ago #32239 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg af fade på Glenglassaugh
[quote="Macdeffe" post=32231Så vidt jeg husker havde de lige restaureret det sidst jeg var der (2012). Umiddelbart syntes jeg det er et OK sted Steffen[/quote]

Ja bare de ligger trygt og godt så er alt vel :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32263 by BigMac
Til de interesserede fad-ejere der også er på Facebook kan jeg foreslå denne gruppe:

The Gathering of the owners of Glenglassaugh cask and octaves

Gruppebeskrivelse:
This group was established for all owners of octaves and casks at Glenglassaugh. The members will share their gained experiences. Specially the process of labelling, bottling and importing their whisky to their home.

This is also an advantage for Benriach Distillers, because nobody has to reinvent the wheel again, if we share our knowledge.

Maybe we share our whisky on an exchange basis as well.

If you want to become member of this group please send your request naming your cask number and filling year.

Thank you



Bare søg på ovenstående i søgefeltet på Facebook

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32366 by Duffer

Jeg sad lige og kikkede mine andelsbeviser igennem.
GlenGlassaugh 2009 fadene, er det kun mig der ikke har et certifikat/kontrakt på den?
Fyldt i 2009 - med 7 års lagring - aftapning 2016?


SC08 er nu aftappet til Belgien.
Kan nogen oplyse om der er en indikation på hvornår "vores" fade SC07+SC09 skal aftappes?
Det fysiske fad bliver åbenbart leveret med. Den må tilfalde den person der kom med forslaget om køb :-)

Edit 18.12.2014
Jeg kan nu læse på Facebook at vi overvejer at aftappe i 2015, afhængigt af hvordan indholdet udvikler sig.
Bare til information til andre andelshavere der måtte have samme interesse

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33324 by MacPete

Jeg sad lige og kikkede mine andelsbeviser igennem.
GlenGlassaugh 2009 fadene, er det kun mig der ikke har et certifikat/kontrakt på den?
Fyldt i 2009 - med 7 års lagring - aftapning 2016?


SC08 er nu aftappet til Belgien.
Kan nogen oplyse om der er en indikation på hvornår "vores" fade SC07+SC09 skal aftappes?
Det fysiske fad bliver åbenbart leveret med. Den må tilfalde den person der kom med forslaget om køb :-)

Edit 18.12.2014
Jeg kan nu læse på Facebook at vi overvejer at aftappe i 2015, afhængigt af hvordan indholdet udvikler sig.
Bare til information til andre andelshavere der måtte have samme interesse


Er der noget nyt ift. status på vores fade? Er de ved at være modne til aftapning, eller skal de ligge længere endnu?

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago - 8 years 4 months ago #33326 by Duffer

Er der noget nyt ift. status på vores fade? Er de ved at være modne til aftapning, eller skal de ligge længere endnu?

Jeg har forespurgt MacNiels (vores fad administrator) for en måneds tid siden.



"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 8 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33327 by MacPete
Tak for svar, Duffer. Det lyder spændende :)

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33328 by Gammelfar
Hej
Håber, at evt. information omkring vores fad også vil komme på whiskynyt, da jeg ikke anvender facebook. Er spændt på resultatet.

Venligst
Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33334 by MacNiels
Hej Per (med flere)

Har lige skrevet lidt her omkring det ene fad:
glenglassaugh.whiskeynyt.dk/?p=107

Vi skulle egentlig have modtaget nye samples, men har endnu ikke fået disse.
Vi vil forsøge at få dem inden vi gør mere, da det kan være at det andet fad pludselig er klar til aftapning også.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33335 by MacNiels
Desværre har vi fået følgende svar tilbage fra Glenglassaugh:
"due to HMRC concerns about the amount of samples we were drawing, samples would be sent on the 3rd and 5th anniversary only"

Så dermed ikke flere samples fra dem :(

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33336 by MacPete

Desværre har vi fået følgende svar tilbage fra Glenglassaugh:
"due to HMRC concerns about the amount of samples we were drawing, samples would be sent on the 3rd and 5th anniversary only"

Så dermed ikke flere samples fra dem :(


Hvorvidt de skal betale afgift til HMRC må være deres egen kattepine/udgift. Der står helt klart i de oprindelige vilkår, at de skal levere samples årligt (hvilket jo også er strengt nødvendigt for at kunne vurdere rette aftapningstidspunkt).

Jeg har hørt, at andre har haft succes med at fastholde dette (og hurtigt derefter modtaget samples), og foreslår derfor at vi gør det samme.

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33340 by Whiskinger

"due to HMRC concerns about the amount of samples we were drawing, samples would be sent on the 3rd and 5th anniversary only"

Og andre fadejere har fået at vide at en årlig "samplering" er for ressourcekrævende (= dyrt) og at GG derfor gerne vil begrænse det... :whistle:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #33769 by MacPete
Noget nyt omkring aftapningen af SC06?

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 weeks ago #33774 by MacNiels
Vi har fået at vide at fadet vil blive fragtet til aftapning. Herefter vil de måle alc. med mere og vende tilbage med hvad det koster at få aftappet og sendt til DK.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 weeks ago - 8 years 3 weeks ago #33775 by Duffer

Vi har fået at vide at fadet vil blive fragtet til aftapning. Herefter vil de måle alc. med mere og vende tilbage med hvad det koster at få aftappet og sendt til DK.

Skulle flaskerne ikke hjemtages via Tyskland? Det vil da være en væsentlig besparelse - og fuldt lovlig sålænge ejerne selv henter.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 8 years 3 weeks ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 weeks ago #33786 by MortenMacAlabur
Hej

Det er muligt at indføre flaskerne direkte til DK ved at få et midlertidigt importnummer.
Det sker ved henvendelse til SKAT pr. mail med oplysninger om fadet (antal flasker og størrelse samt alkoholprocenten), så de kan udregne alkoholmængden og dermed afgiften.

Denne henvendelse kan ske i regi af ens cpr-nummer (man behøves ikke et CVR-nummer).

Når afgiften er betalt og betalingen er verificeret af SKAT får man et midlertidigt importnummer. Dette nummer oplyses til afsender, som så kan afskibe pallen til DK direkte.

Vedrørende moms, så kan man vælge at betale britisk moms eller afregne dansk moms efter hjemtagelsen. Det nemmeste er at afregne britisk moms.

Hvis ovenstående skal uddybes kan i evt. kontakte mig pr. mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

MVH Morten

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004
The following user(s) said Thank You: Peteys

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.479 seconds